How דמנציה סופנית can Save You Time, Stress, and Money.

Wiki Article

משחייה ועד תשבצים: החשיבות של פעילות ספורטיבית וקוגניטיבית בעיכוב ומניעת דמנציה

"הרכבת פאזלים, משחקי זיכרון ופתירת סודוקו, מסייעים לשימור היכולות הקוגניטיביות בחולי אלצהיימר"

טיפול בהפרעות אכילה –  בשלבים מתקדמים בהם החולה מסרב לאכול או שאיננו מסוגל לאכול ולשתות, יש להאכילו כמויות קטנות בכפית. לעיתים ניתן לשקול הזנה מלאכותית.   

כשמתחילות בעיות אכילה, הדבר מלמד, פעמים רבות, על כך שסוף החיים קרב. כמחצית מהאנשים עם דמנציה מתקדמת חווים מצבי חום וזיהומים. סוג הזיהום הנפוץ ביותר הוא דלקת ריאות.

‘קבלת החלטות נתמכת’ הלכה למעשה – המקרה של אסתר אלימלך

ישנה דעה בציבור כי דמנציה היא בעיקר אבדן זיכרון. אבל דמנציה (בעברית – שיטיון או קהיון) מוגדרת כהידרדרות של כלל התפקודים הקוגניטיביים של האדם; יש מגוון רחב של סימפטומים כרוניים כמו בעיות זיכרון, ירידה ביכולת הקשב, החשיבה וההבנה.

בשלב הריתוק המתקדם, מתחילות הפרעות אכילה ובליעה. בנוסף, מופיעים זיהומים שונים, שמיוצגים על ידי click here עליות חום. כשמגיע השלב הזה, ניתן לקבוע בסבירות גבוהה, כי תוחלת החיים היא נמוכה ביותר וכי המוות יגיע בתוך חודשים ספורים.

כמו כן החולה זקוק לעזרה מסביב לשעון בפעולות היומיומיות והבסיסיות. התסמינים האופייניים לשלב זה: 

להמשך קריאה הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים ומידע מקצועי!

"פתירת תשבצים וקריאה מרובה מפחיתה את הסיכוי לסבול מדמנציה"

"לפני שאנחנו מתווים את תכנית הטיפול התומך בבית, אנחנו בודקים עם המשפחה אלו פתרונות הם יעדיפו למצבים שכיחים של המחלה ומציעים להם את החלופות לכל מצב" מציינת ד"ר פרגר. "כך למשל, אחת הבעיות השכיחות בדמנציה מתקדמת בשלב הסופני היא מצוקה נשימתית. אנו בודקים עם המשפחה האם יעדיפו לפנות את החולה אל בית חולים לצורך הנשמה מלאכותית או לתת לו  טיפול בבית הכולל מורפין, תרופה שגם מקלה על קוצר הנשימה וגם על הכאבים. במקרה שכזה אם החולה מתגבר על המצוקה הנשימתית הצלחנו למנוע ממנו סבל והארכנו את חייו לא בדרך של הנשמה מלאכותית ואז בהדרגה מפחיתים את מינון התרופה.

לדוגמה: טיפול בפצעים מורכבים, טיפול להפגת כאב, הכנסת קטטר, עירויים, לקיחת דם ועוד.

מתקשה לזהות מקומות ולכן יש לא מעט מקרים של חולים דמנטיים שיצאו לרחוב והלכו  לאיבוד

התסמינים כוללים שכחה תכופה (בעיקר של דברים מהטווח הקצר/קרוב), תחושת בלבול וקושי להתמצא במרחב ובזמן. פגיעות שפתיות ותקשורתיות התחלתיות וכדומה.

Report this wiki page